Leerlijn lego mindstorms

Sturen in de toekomst: ontwikkelen van een leerlijn Lego Mindstorms

Doel:

Inhoudelijk:

Leerlingen laten werken met wat nu en straks een van de snelst ontwikkelende gebieden binnen ICT is, namelijk: besturingen. 
Rondom (problemen van) mensen zullen robot-achtige oplossingen steeds vaker toegepast worden. Zij zullen (routine)werk uit handen nemen zodat mensen zich kunnen focussen op (de echt) belangrijke processen en beslissingen.
Onderwijskundig:
Leerlingen uit het VO delen hun kennis met, treden op als begeleider van leerlingen uit het PO om samen (nieuwe) oplossingen en toepassingen te bedenken en uit te voeren.

Dit project levert een leerlijn op waarin m.b.v. Lego Mindstorms leerlingen kennis wordt bijgebracht rondom besturingshard- en software. deze leerlijn zal zich uitstrekken van groep 7 in het basisonderwijs tm jaar 2 in het voortgezet onderwijs.
Daarnaast zullen aan het eind van dit project een tiental leskisten beschikbaar zijn voor gebruik op de AT-scholen die allen zullen bestaan uit een complete set leermateriaal, te weten Lego materialen en instructies.

Projectaanvragers:
- KBS bernardus, Blaricum
- Sint Aloysius College, Hilversum

Projectperiode:
Augustus 2011 - Juli 2013