Docenten

​​​​​Missie- en visiegericht leiding geven

Drs. Taco Visser

taco.png

Taco Visser is theoloog en (godsdienst)pedagoog, leraar (eerstegraads bevoegd) en lerarenopleider (Velonregistratie). Vanaf 1999 tot en met 2008 was hij leraar levensbeschouwelijke vorming in Alphen aan den Rijn. Vanaf 2007 werkt hij als adviseur identiteit en onderwijs voor de Besturenraad (nu: Verus) en als eind- en hoofdredacteur van Narthex, vaktijdschrift voor levensbeschouwing en educatie. In 2008 werd hij voorzitter van de vakvereniging voor docenten levensbeschouwing en godsdienst (VDLG). Van 2008 tot en met 2015 was hij ook lerarenopleider aan de Universiteit Utrecht, waar hij pedagogiek en (vak)didactiek doceerde.​​​​

HRM en Verandermanagement​

Ir. Simon Noorman

 simon.pngSimon is organisatieadviseur, verandermanager en trainer, gespecialiseerd in talent- en verandermanagement. Simon studeerde technische natuurkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen en heeft een belangrijk deel van zijn professionele scholing gehad aan de Business Schools van Harvard, Michigan en Cornell. Simon is als docent, afstudeerbegeleider en programma ontwikkelaar verbonden aan diverse (bachelor- en masteropleidingen, waaronder Hogeschool Windesheim. Daarnaast is hij coach bij het Personal & Career Development Program van de internationale TIAS MScBA en gastdocent aan de Radboud Universiteit Nijmegen (School of Management). ​​

Leadership Impact on Learning

Marco Damhuismarco.pngN​a eerst een leraren opleiding te hebben gedaan, een specialisatie in 'special needs' en een opleiding tot schoolleider aan de Magistrum/Fontys Hogelschool in Eindhoven heeft Marco Damhuis diverse leidinggevende functies beklee, ondermeer als adjunct-directeur op de 'De Piramide', een school voor speciaal basisonderwijs, daarna twee jaar werkzaam geweest als directeur van de Shellschool 'Prins Willem-Alexander School' (PWAS), een Nederlandse school in Engeland, ruim zeven en een half jaar als directeur van de primary afdeling van de 'International School of London' (ISL) in Surrey en nu aan Taylor's International School Phuchong in Maleisië. Naast zijn werk als schooldirecteur, is Marco IPC-trainer, consulent voor leiderschapsontwikkeling en inspecteur van IPC-scholen (IPC-accreditatie) voor Fieldwork Education in Londen. 

Helen O'Donoghue

helen.pngHelen has been an international educator for more than twenty-five years. She has been the Principal of two large IB international schools and most recently was the Executive Head of two Free Schools in London. Her key strength is working with schools form their unique starting point, coaching and mentoring them on their journey to become more learning focussed. Helen was the Assistant Director of professional development at Fieldwork Education, a role that took her to many parts of the world. She now works as an associate consultant for Fieldwork Education, leading on the ILMP Middle and Senior Leaders Programme and is part of the IPC accreditation team. ​

St​rategisch management, financiën en beheer

Ad van der Wiel MSc MSM

ad.pngAd van der Wiel is ruim 40 jaar werkzaam geweest in het onderwijs als docent, schoolleider, bestuurder en inmiddels als adviseur. Van1995 tot 2012 is hij bestuurlijk verantwoordelijk geweest voor de Stichting Alberdingk Thijm, Scholen, met als speciale aandachtsgebieden informatie en communicatietechnologie, personele planning en onderwijshuisvesting. Op dit moment is Ad als projectleider onder andere betrokken bij ​leernetwerken van schoolleiders rond gepersonaliseerd leren, adviseert hij scholen in krimpgebieden met betrekking tot de samenvoeging van hun VMBO-afdelingen en ondersteunt hij schoolbesturen/directies op diverse andere gebieden.​​

​​Leidinggeven aan innovatie en ICT

Drs. Herman Rigter

​ 

herman.png​Herman Rigter heeft sociale geografie gestudeerd aan de Universiteit Utrecht. Daarna heeft hij heeft hij op diverse scholen (VO+MBO) lesgegeven als docent aardrijkskunde en informatica, waaronder vanaf 1988 op Laar &​​​ Berg in Laren. In 2006 is hij benoemd tot Directeur ICT bij de Stichting Alberdingk Thijm Scholen. Daarnaast is hij werkzaam als adviseur bij de Stichting VO-content. Hij heeft ruim twintig jaar onderwijservaring. Samen met medewerkers van de HAN heeft hij de 'Competenties Leidinggeven aan onderwijs en ICT' ontwikkeld.